כל האתר 99 שקלים עד גמר המלאי . אין החלפות / החזרות

אגדה סקנדינבית חלק 4

אגדה סקנדינבית חלק 4

יום אחרון בברגן ואנחנו מתפנים להיות תיירים.
יושבים בקפה השכונתי לתכנן את היום בצורה יעילה, אחרי הכל יש לנו רק יום אחד. חשבנו שיהיה יפה לראות את העיר מהגובה, הראות מצויינת ואנחנו עולים ברכבל לקצה ההר.
בנקודת התצפית העיר פרוסה לפנינו במלוא הדרה - הנמל, האוניות העוגנות ואם מתאמצים רואים באופק התחלות של פיורדים.
את הירידה מההר החלטנו לעשות ברגל, קצת ספורט. הכל מריח רטוב, האוויר נקי וצלול.
יום ראשון היום, מסביבנו הרבה משפחות נרווגיות טיפוסיות ביום החופשי שלהם, גם הם מטיילים כמונו, רק שהם בכיוון ההפוך – כלומר אנחנו יורדים ברגל מההר והם עולים. טיפוס הרים הוא דבר שבשגרה פה.
כעבור שעה וחצי של ירידה הגענו חזרה לעיר. יש לנו שעה פנויה לארוחת צהריים ולי מתחשק מרק חם. בחוץ חורפי וקריר וזה כל כך מתבקש. אני מתעקשת ולא מרפה, לבסוף מצאנו את המקום המיועד.
בית קלייה קטן עם מספר מקומות ישיבה ומגזין מקומי היסטרי. שלוש קערות מרק כתום מגיעות לשולחן. לפתע אנחנו קולטים כי עוד 5 דקות השיט שלנו יוצא לדרכו.
פרט קטן ששכחתי לציין עד כה: ברגן היא העיר ממנה יוצאים לכל טיולי הפיורדים באוקיינוס האטלנטי.
אנחנו תופסים את התיקים ומתחילים לרוץ. מרתון קצר ואנחנו מגיעים לאונייה, ממש בשנייה שמנתקים את החבל מהרציף.
אנחנו שטים לפיורד הנקרא Skjerjehamn כעת אנו רואים את העיר מהים: שורת בתי עץ אחידים בגודלם, בעלי גגות גבוהים, במגוון צבעים, ניצבים לאורך קו המים, כבר מאות שנים נוגעים זה בזה.
רובע זה שימש בימי הביניים כבתי סוחרים והיום רצוף מסעדות ומקומות בילוי. עמוק לתוך האוקיינוס עוצמות טבע שלעין קשה להכיל. הנוף מעורר את כל החושים, זה מציף ומרגיע בו זמנית.
מפאת חוסר הזמן בחרנו טיול של חצי יום, אנשים עושים זאת שבועות - יכולה להבין אותם.
בערב, בדירה אני אורזת את הקולקציה בחזרה למזוודה, לוקחת נשימה ונפרדת מהדירה והנוף היפהפה.
מתפתחת שיחה ישראלית טיפוסית מהו מצב הדיור בברגן. אנחנו סקרנים כיצד בעלי הדירה (זוג צעיר ויפה) רכשו פה בבניין שלוש דירות.
ד"ר גוגל מביא אותנו לנתון מפתיע: בעל הדירה הוא לא אחר מ Eirik boe - חצי מהצמד Kings of convenience. צמד זמרים נורווגי בעלי אלבומים נפלאים ורזומה של הופעות מסביב לעולם.
הידיעה כי אנו ישנים בדירה של כוכב רוק סטאר וסופר מודל משעשעת אותנו. האזנה לפלייליסט הנפלא של הצמד מלווה אותנו לתוך הלילה.
לילה טוב ברגן – בוקר טוב ת"א.
הקולקציה בשלמותה נמצאת במבצע – בואי לבקר, להאזין לפליילסט ולהתקרר.
* לינק לפלייליסט הנעים:

 https://www.youtube.com/watch…



טבלת מידות